Thursday, September 25, 2008

Selamat Hari Raya (yey...i'm so happy)

Selamat Hari Raya pada pengunjung2 blog aku ni, best nyer tak sabar nak balik kampung sambut hari raya, kali ni giliran raya kat kampung aku dulu..tue yang best tue, setiap kali hari raya. Tugas aku ialah masak lauk pauk, dari rendang, serunding(jarang2 buat) kari daging, kuah kacang...semua aku buat, dari zaman anak dara itulah tugas aku , orang lain buat ketupat daun palas atau mengemas rumah.
Agaknya sebab dia orang dah biasa makan masakan aku..dah serasi, so bila aku beraya kat rumah mertua, kenalah orang lain ambik alih, hemm adalah yang komplen biasa adik akulah..kak duyah masak rendang tak sedap lah..atau pun dia akan bisik pada aku, kak lela jangan bagi kak na masak kuah kacang..dia masak tak sedap..!!! He..he.. aku pun banggalah orang suka masakan aku, bila dah kena puji..hilang rasa penat tau..tue yang bersemangat nak masak niiii.

Tapi tahun ni entahlah...ada izzmi ni belum tentu boleh masak ke tak?? Manja dia sekarang, tak nak dengan orang lain, dengan abah dia pun dah kureng, kalau aku kat dapur dia mesti ke dapur paut kaki aku tue yang tensen sikit, tapi kali ni suami aku ada bolehlah tengok2 kan izzmi, macam balik cuti hari tue my hubby tak ada susah nak masak dan buat keje lain..

Ok..untuk semua selamat hari raya, maaf zahir batin, dan berhati-hati di jalan raya.

No comments: