Monday, May 12, 2008

i've been tagged by finie

1.Link to your tagger and post these rules on your blog.

Aku tak tau pun apa tagger ni,...ni budak2 muda punyer kerja, aku dah tua..layan juga ler..he..he

2.Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.

Ha...ha...ni yang tak best ni..apasai banyak sangat sampai tujuh, nanti orang tau lak semua pasai kita he..he...

Oklah layannnn......
Benda-benda yang aku selalu buat bila aku marah, bengang, tak ada mood...

1. Duduk dalam bilik diam2...tapi sejak ada baby ni..angkut baby sekali suruh dia duduk diam2 dalam bilik..atau paksa dia tidur ha..ha..aku seorang ibu yang kejam.

2. Dengar lagu hindustan zaman muda2 dulu, pasang kuat2...especially lagu dari filem dilwale dulhania le jayenge, kuch-kuch hota hai..dan mohabatein...ha..ha..nama pun dah tua mesti lah layan hindustan, kalau muda layan underground lah kot...sampai anak2 aku pun sekarang suka layan hindustan...

3. Hidup enjin keta...pi shopping, pas tue nyesal duit banyak habis.

4. Makan dan terus makan, badan pun macam di pam...

5. Layan sms, biasa aku akan sms semua kawan2 lama aku, kadang2 lebih pada 30 sms..

Ala tak sampai tujuh ler...kira oklah yek...5 niii..


2. Benda2 yang aku suka buat bila aku happy..dan bersemangat.

1. Aku akan bercakap dan bercerita tak henti2, ataupun sakat anak2 aku, then aku gelak kuat2
penah aku..selimutkan bantal peluk dengan kain telekung dalam bilik dia orang semata2 nak menyakat dia orang, bila dia orang balik dari sek agama, histeria tengok ada hantu bungkus dalam bilik....ha...ha.....

2. Aku akan mengemas rumah, lipat kain, basuh bilik air, vacum karpet, lepas tue mula melepek penat. dan mood bertukar ke yang atas tadi dan mula membebel bila anak2 aku buat sepah...

3. Make up walaupun duduk kat rumah, pakai perfume.., my hubby rajin betul hadiahkan aku perfume..rasa 5 tahun pun belum tentu habis...

4. Periksa buku tulis anak2...rotan kalau ada yang aku tak puas hati...kalau aku tak ada mood aku tak kan tengok buku dia orang...pelik kan...


oklah finie....tak tau juga nak cakap apa lagi....kirah halal lah yek...



3. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.

emmm sapa nih.....nanti lah pikir kemudian siapa makhluk allah yang berikutnya...

4. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog



2 comments:

~SyaFini Rosli~ said...

Salam,

Terima kasih, Cikgu. Jwb tag Fini ni. :) Sukanye. Ok juga, ada blog peribadi. Leh blajar explore dua2. Blogspot & Wordpress. Nti semakin advanced la Cikgu Fini ni :)

Kelakar & rs cam nakal je sakat ngan hantu bungkus tu. Mak Fini dulu, masa kitorg pi ngaji pas Maghrib..ms balik dr umah jiran tu, hairan nape umah gelap...tp x berkunci. Masuk umah, panggil2 nama Mak la kami 3 beradik ni. Pastu, Mak terkejutkan kami. Dia nyuruk dlm gelap. Nakal2 juga mak2 ni kan? Nti Fini jd mak, camtu juga ek?

Lela said...

memang lah finie, ada masa sebagai seorang ibu rasa macam nak bergurau ngan anak2...he..he.. tak sangka mak finie pun pandai nyakat yek..