Monday, November 24, 2008

Hari yang panjang....

Rasa hari2 ni macam terlalu panjang..bosan betul cuti ni, bukan tak ada kerja nak buat, kerja berlambak2..nak study exam oum tak lama lagi..banyak perkara yang aku rancangkan, tak tau lah boleh buat ke tidak.., salah satunya nak cat bilik tidur aku dan anak2, alia awal2 lagi nak warna pink, biasalah budak pempuan, tapi dengan komitment sana sini, rasa macam tak boleh buat jer..
Tadi pergi sekolah, ada benda yang aku nak settle, mujur juga pergi hari ni, ada parents sedang menunggu aku sebab nak tukarkan anak dia ke Kelantan, dia nak dapatkan fail peribadi anak dia..,
Sebut pasal sekolah ni ...aku gelihati hati pasal semalam, malam tagi got one sms from gb sktho yang berbunyi, salam, bila exam?? Aku pun pelik gak apasal gb ni tiba2 tanya exam aku bila?? Dia nak suruh aku buat apa, atau ada tugasan yang sedang menanti aku kat sekolah, aku pun reply, "saya exam.., 1hb, 12hb dan 16hb, kenapa puan"? Then dia reply ' salah orang ke ni, cuba tengok betul2 sapa antar sms ni'
Alamak apasal gb ni..??? aku tau lah dia yang hantar sms kenapa nak suruh aku tengok betul2..oleh kerana aku dah tau perangai gb mcamana so dengan rendah hati aku reply.. 'saya minta maaf kalau saya salah faham apa yang puan maksudkan, saya ingat exam oum, kalau puan maksudkan exam pksr 2 saya dah siapkan semua, esok saya pergi sekolah, last week saya tak dapat dtg, balik kg, mertua saya sakit' yerlah last week i'm supposed to be there..siap kan kerja di sekolah,sebagaimana arahan gb semua cikgu wajib datang sekolah pada minggu pertama cuti, aku of course tak dapat hadir sebab emergency balik kelantan..., then sebaik saja aku send sms tue, gb tue telefon, alamak!!! mati aku, aku pun pick up call, aikk apasal lain suara gb ni...laa..rupanya friend of mine, macamana boleh jadi macam niii..., nombor dia boleh tersave dgn nama gb pulak aiya....so aku dan dia tergelak2 pecah perut, dia pulak ingat aku perli dia..sebab dia pernah mengalami trajedi sms tue dengan gb..he..he...adehlah...jiwa kacau betull...

No comments: