Tuesday, December 2, 2008

Maid ..!!!! Mestikah????






Aku tengah pening ni...member aku bagitahu maid dah ada..dia kata agency yang provide maid ni ada connection dengan maid dia, sounds good!!! Macam ok jer, setahu aku bibik dia ok lah setakat ni tip top, dan aku rasa macam ada keyakinan sedikit walau tak sepenuhnya untuk ambik maid ni, bayaran rm3500, dan gaji bulanan Rm450,
pada mulanya nak ambik maid untuk take care in law aku yang uzur tue, tapi aku rasa macam aku juga memerlukan maid untuk urusan rumahtangga mengemas lah terutamanya, basuh baju ok lagi mesin buat, tang lipat baju tue malas bebenor aku.., then aku pikirkan sekarang aku susah betul nak balik kampung, sejak ada izzmi nak drive sendiri tak boleh, izzmi mana boleh lama2..dia boring mulalah tarik baju aku masa dok drive tue..mau terjun gaung kat highway karak tue nanti..izzmi bukan macam budak lain yang boleh duduk diam dalam kereta..

Tapi ada sebab lain juga yang buat aku tak nak ambik maid nih....sebabnya biarlah aku rahsiakan....

Entahlah butiran dah bagi pada kawan aku tue...sebab dia pun tak leh tunggu lama..
bersediakah aku untuk ada orang gaji ni...????

1 comment:

Anonymous said...

ko ni buat la keputusan betul2. aku lak tak confident ngan keputusan di tangan lo..