Saturday, December 20, 2008

Wifi - Streamix

Akhirnya setelah lama menunggu untuk pakai streamix dapat juga..yang jadi lambat tue, sebab tak ada port, agaknya kat Kl berlambak orang pakai streamix..tu masuk waiting list..punyalah lama, nasib baik hubby aku ni rajin pergi hunga..hunga..kat TM ..telefon sana sini, rajin buat follow up, hubby aku ni memang kaki komplen, kalau dia tak puas hati, sound direct jer..so bila dapat tau dah ada port, so my hubby pergi Low yat cari modem untuk wireless, beli Belkin 4 in one RM 190, balik rumah dia cuba nak buat sendiri, tengok2 cina low yat tue tersalah bagi, yang ada router jer, modem tak ada, malam2 tu jugak pergi Low Yat..tukar, balik rumah, dia cuba lagi..telefon toll free Belkin Company, untuk guide macamana nak buat configuration..uii tak sangka staff tue memang dari Negara India, puas hubby aku nak faham speaking mamat tue..aku pun heran apasal suami aku bercakap kat telefon bukan main kuat lagi..agaknya mamat tue tak faham slang english dia, dan mamat india tue tak faham slang english suami aku he..he.., tapi setelah berhempas pulas tak berjaya jugak..configuration done, tapi internet tak2 dapat,
Terpaksalah panggil adik aku..untuk pasang wireless streamixx ni, sebab zairol dah biasa pasang untuk kawan2 dia..

Dah ada wireless, senang sikit, mana2 kat area rumah leh online, next year nak kena buat projek multimedia..tue yang aku nak sangat pakai wifi ni..sebelum ni guna ezynet yang mahal giler..terkejat aku bil baru2 ni mencecah rm200, pakej yang aku ambik ni unlimited rm70 sebulan, kira oklah..

4 comments:

HeZUiN said...

kalau guna wayarles tu org lain tak curi line kita ker?...bleh online 2-3 komputer sekali laa ye kak?

Anonymous said...

a'ah boleh online 2, 3 komputer sekali,orang lain tak leh guna sebab kita boleh set security guna password

atie said...

senangkan dah ada wifi...tie teringin nak beli kom yang lcd tu

Anonymous said...

tie, flat skrin tue ke tie? Sekarang dah murah dah..memang cantik, tp kat umah akak ni komputer buruk adalah, yg out of date, lebih selesa guna laptop