Saturday, January 31, 2009

Keropok lekor punya pasal

Pagi tadi, tak tau nak breakfast apa, ..hemm..terpikir nak buat cucur bom (cucur yang letak ibu roti then dia akan membulat macam bom bila di goreng) dan buat sambal sardin ..untuk dicicah dengan cucur bom ni he..he.., ini makanan tradisi family aku, orang kampung.., sedap tau..., dah selesai menggoreng cucur bom dan masak sambal sardin teringat keropok lekor yang beli kat pasar malam selasa lepas...sementara dah ada minyak dalam kuali..aku pun menggoreng keropok lekor...apabila dah hampir masak...aku pun ambil penapis nak kaut keropok lekor tue..ntah tiba2 keropok tue meletup...terkejut beruk aku, terlepas keropok yang dah dikaut kedalam sinki, aku menjerit....aduhhhhh!!!!!! minyak panas terpercik kat muka aku yang licin ni...dua tiga tompok, kat leher kat lengan....dengan tergesa2 aku ambik kicap lumur kat muka...petua orangtua konon..., dah macam hantu kicap..tapi malangnya petang ni dah melepuh kat muka aku, berisi air bisa......tensen2..tensen....bakal meninggalkan parut yang hodoh nanti....
apa nak buat niiiiiiiii????????????

1 comment:

Lollipop said...
This comment has been removed by the author.