Tuesday, January 20, 2009

Yang bernama Elit

Dulu ada entry aku menyentuh tentang keluh kesah aku bila mengajar kelas 1 Elit, pengalaman2 selama 3 tahun di sekolah tue, biasanya kelas Elit ni tak se elit namanya, seribu macam ragam murid dalam kelas tue, tapi kegusaran aku..terhakis apabila murid kelas 1 Elit ni hanya ada 14 orang, kadang2 tinggal 10 orang bila ada yang tak datang, memang best mengajar kelas ni, murid sikit, senang nak kawal, panggil semua murid datang bersila kat depan, aku ajar dia orang mengeja, boleh uji sorang demi sorang, aku dapat rasakan yang murid2 ni 90% nanti boleh membaca, tulisan dia orang pun ok, boleh tahan, cuma ada 2,3 orang yang tak pandai nak menulis dalam garisan yang disediakan, tak pa masih banyak masa untuk diperbetulkan. Bila dah murid pun 14 orang, aku keluarkan duit poket untuk photostate buku2 tambahan untuk dia orang, tak pa lah berkorban sikit...kalau nak harapkan sekolah..kirim salam jer lah, nak photostate untuk kegunaan murid2 dalam kelas pun kena bayar, 10 sen sekeping, mahal giler, baik photostate kat luar...

3 comments:

atie said...

Kami pun tak boleh fotostat kak... mesin dah kena bungkus dengan plastik...jgn tak percaya eeeekkk

Anonymous said...

ye ke tie, gb baru suruh bungkus dengan plastik ke???awat jadi lagu tue?

ija said...

kena bungkus mcm karipap..sakit ati tgk mesin potostat ada depan mata tapi tak leh guna