Monday, May 19, 2008

Terkenang semasa dulu....


Hatiku merasa rindu....pernah dengar tak lagu R.Azmi ni..., apa yang aku rindu ekk?? Dari hari Jumaat lepas lagi aku rindu betul pada kawan2 lama di sk sulaiman, seawal 5.30 pagi kak ramidah dah sms..ucap selamat Hari Guru, diikuti kak engku, kiah, bahizah..dan..betul2 terharu sms dari kak ha...ada bait2 dia yang buat aku sedih...uwaaaa...

Bosan giler celebrate hari guru kat sini, tak ada pengisian..issh..tak kreatif lansung dia orang ni, aku ingat lagi dulu ..masa kat sk sulaiman..ada pertandingan teh tarik king..sampai sekarang aku akan gelak sendiri..bila nazim ikat tali kat gelas..then dia tarik teh tue..keliling pentas..

Bila aku mengomel cakap bosan..rupanya bukan aku saja berperasaan macam tue..rupanya ada lagi 2,3 orang cikgu baru yang sama macam aku cakap hari guru sekolah ni tak meriah..

Entahlah..aku tak tahu apa yang tak kena, atau aku sendiri dalam kepala otak tak belajar untuk menerima seadanya sekolah baru ni...masih teringat2 sekolah lama, walau dari satu segi aku happy..dan bahagia..dari satu segi lain aku tak berapa happy...aku rasa wilayah ni hanya indah khabar dari rupa, pahang jauh lebih baik lagi...sib baik dapat banyak hadiah jugak kalau tak lagi ler tak happy....hu..hu...tue hadiah aku...sumbat dalam keta jer..thanks untuk anak2 murid..yang bagi hadiah..bukan hadiah yang cikgu minta, asalkan jadi anak murid yang dengar kata pun dah mencukupi.





1 comment:

ija said...

sabarlah kak..lama2 biasalah tue..boring2 jenguk2lah kitaorg kat sini