Sunday, August 9, 2009

Penatnyer..

Balik juga aku kekampung, walaupun sukarnya nak buat pilihan, alia ada tuisyen, saat2akhir ni aku rasa penting untuk alia pergi kekelas tuisyen, pikir punya pikir ..aku decided balik kg. Ayah aku tak berapa sihat, kaki bengkak, sejak kena stroke dulu, sebelah badan dia tak kuat lagi, tangan sebelah tak boleh gerak, jadi dia dah tak banyak bergerak, jadi kakinya jadi bengkak, susah nak jalan,mungkin banyak air berkumpul kat kaki, setiap kali anak dia balik, mesti dia ajak pergi berurut.
Sampai kampung nampak wajah mak dan ayah bersinar, nampak cucu2 dia balik..ayah pun nampak ceria,alia ambik kesempatan tolong urut kaki tok wan dia dan sapu minyak panas...alissa tolong cabut bulu ketiak tok wan (ha..ha...ha..) sensor..

Banyak buah rambutan kat kampung, tapi sekarang musim batuk, tak lalu nak makan,mak buatkan air penerang hati untuk alia, dan kismis yang telah didoakan dan dibacakan sebanyak seribu surah, mak kata dia ambil doa2 dan surah2 penerang hati ni dari ustad haron din.Walaupun kata orang doa ibu lebih makbul tapi aku rasa mak lebih layak, kat kampung pun dia merupakan guru agama, mengajar budak2 dan orang2 tua mengaji, pendekata memang tak lekat rumah asyik ada jemputan baca yassin, berzanji, doa2 orang alim lebih makbul..semuga mak dan ayah panjang umur,itulah yang selalu aku doakan....
btw hari ni aku rasa macam sedih jer...tak tau kenapa..

1 comment:

atie said...

mem penat kak....huhu